 |
Gelukkig nieuwjaar! |
Alle medewerkers van Omthuis wensen u een heel gelukkig en gezond nieuwjaar toe. Terugkijkend op het afgelopen jaar beseffen we opnieuw hoe dankbaar wij zijn voor uw vertrouwen in ons. We werken hard om uw woongenot in 2024 te vergroten, onder andere door met u in gesprek te gaan. Laten we samen toosten op een mooi, nieuw jaar vol mogelijkheden, groei en positieve veranderingen. Heeft u vragen of suggesties hoe wij uw woonplezier kunnen vergroten, dan horen wij dat graag. U kunt ons bereiken door te mailen naar info@omthuis.nl. Wij zijn ook telefonisch bereikbaar via (035) 548 50 50 (locatie Baarn) of (033) 494 42 62 (locatie Leusden). |
|
|
Nieuwe website |
Aan het einde van 2023 gingen wij over op een nieuw softwaresysteem. Onze dienstverlening was tot en met 21 december 2023 niet wat u van ons gewend was. Hopelijk heeft u hier weinig tot geen problemen van ondervonden. Inmiddels hebben wij de opgelopen achterstand ingehaald. |
|
|
|
|
|
|
|
Vanaf nu is onze online dienstverlening weer beschikbaar via onze nieuwe website: www.omthuis.nl. Wij nodigen u van harte uit om onze nieuwe site te bezoeken. Onze digitale dienstverlening is met de lancering van de nieuwe website verbeterd. Huurders uit Leusden kunnen weer gebruikmaken van ons huurdersportaal om al uw zaken digitaal te regelen. Dit vindt u onder 'Mijn Omthuis'. Huurders uit Baarn ontvangen binnenkort meer informatie over het huurdersportaal. |
|
|
|
 NIEUW: Mijn Omthuis |
Onze online dienstverlening is verbeterd. Via Mijn Omthuis kunt u eenvoudig al uw woonzaken regelen. Ga naar www.omthuis.nl, klik op Mijn Omthuis en log in. Inloggen in Mijn Omthuis Huurders in Leusden kunnen dezelfde inloggegevens gebruiken als voorheen. Huurders in Baarn ontvangen binnenkort inloggegevens. |
|
|
|
|
Wat kunt u in Mijn Omthuis? In de digitale omgeving Mijn Omthuis kunt u onder andere:
- Persoonlijke gegevens wijzigen
- De huur betalen
- De huur opzeggen
- Documenten inzien
- Aanvragen indienen
- Reparaties melden
Vragen? Heeft u vragen over Mijn Omthuis? Dan kunt u contact opnemen door te mailen naar info@omthuis.nl. Wij zijn op werkdagen ook bereikbaar op (035) 548 50 50 (Baarn) en (033) 494 42 62 (Leusden). Wij helpen u graag verder.
|
|
|
|
|
|
 Geldzorgen? Baarn Steun helpt |
De gemeente Baarn en welzijnsorganisatie PitBaarn geven gratis steun en aandacht aan alle inwoners met geldzorgen. Met de campagne Baarn Steun willen de initiatiefnemers de drempel om hulp te vragen verlagen.
Heeft u geldzorgen? U staat er niet alleen voor. PitBaarn is uw eerste aanspreekpunt. |
|
|
|
|
|
U kunt langskomen en ontdekken wat ze voor u kunnen betekenen. Er zijn twee inloopbijeenkomsten gepland: Speeltuin Oosterkwartier 11 januari 2024, 10.30 - 12.30 uur De Trits 16 januari 2024, 13.00 - 15.00 uur |
|
Lukt het niet om naar de inloopbijeenkomst te komen en wilt u wel gebruik maken van deze hulp? Vul dan de Steuncheck in. Binnen vier werkdagen neemt PitBaarn contact met u op.
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
Energietoeslag voor inwoners met laag inkomen |
De overheid heeft besloten ook in 2023 een eenmalige energietoeslag voor inwoners met een laag inkomen uit te keren. Elke gemeente bepaalt zelf de hoogte van de toeslag. Inwoners van Baarn kunnen in aanmerking komen voor een toeslag van € 800,-. De gemeente Leusden keert € 1.300,- uit aan inwoners die weinig te besteden hebben net als de gemeente Bunschoten. Ook studenten met een uitwonende basisbeurs, aanvullende beurs en die langer studeren en eerder een aanvullende beurs kregen, ontvangen een tegemoetkoming van € 400,- van DUO (Dienst Uitvoering Onderwijs). DUO betaalt deze tegemoetkoming in januari 2024 automatisch uit. Heeft u vragen over de energietoeslag of denkt u in aanmerking te komen voor energietoeslag? Neem contact op met uw gemeente. |
|
|
|
|
 Start verhuur: De Meent |
Omthuis bouwt 22 nieuwbouw-appartementen in de wijk Groenhouten in Leusden. De woningen worden eind januari/ begin februari aangeboden via DAK regio Eemvallei. Wilt u straks wonen in een van de appartementen, zorg dat u ingeschreven staat bij DAK regio Eemvallei. Als alles volgens planning verloopt, krijgen de nieuwe huurders eind april/ begin mei de sleutel van hun nieuwe woning. |
|
|
|
Signalering ongewenst gedrag in de buurt |
 |
Sinds 1 december 2023 is de Signaleringsmodule geïntroduceerd. Deze maatregel zorgt ervoor dat huurders, die ernstige problemen veroorzaken, niet opnieuw voor overlast zorgen. |
Wat betekent signalering? Wanneer een huurder wordt gesignaleerd, betekent dit dat deze persoon voor een bepaalde periode (één tot vijf jaar) niet kan reageren op sociale huurwoningen via DAK regio Eemvallei (voorheen WoningNet Eemvallei). De betrokken huurder ontvangt altijd een bevestiging wanneer hij of zij is gesignaleerd. Waarom een signalering? Wij vinden een veilige woonomgeving voor onze huurders en andere omwonende belangrijk. Wanneer een huurder grote problemen veroorzaakt, (zoals ernstige overlast, gevaar voor anderen, agressief gedrag, fraude) willen wij herhaling voorkomen. Regels en afspraken Alle woningcorporaties in regio Eemvallei hebben duidelijke afspraken gemaakt over wanneer en hoe lang iemand gesignaleerd kan worden. Deze afspraken zijn vastgelegd in een protocol dat voldoet aan de Privacywet en de richtlijnen van de Autoriteit Persoonsgegevens. Huurders hebben het recht om bezwaar te maken tegen de signalering. |
|
|
|
|
|
Omthuis-logo zichtbaar op werkauto's en gevels |
 |
Vanaf nu kunt u Omthuis nog gemakkelijker herkennen in de straten van Leusden en Baarn. Onze auto’s zijn namelijk voorzien van nieuwe stickers, waarop het Omthuis-logo staat afgebeeld. |
En dat is niet alles. Ook op de gevels van onze panden in Leusden en Baarn schittert nu het fraaie Omthuis-logo. Met deze veranderingen is de samensmelting van Woningstichting Leusden en Eemland Wonen nog dichterbij. De fusie, die eind 2022 heeft plaatsgevonden, is nu ook aan de buitenkant duidelijk zichtbaar. Het Omthuis-logo op onze auto’s en gevels vertegenwoordigt onze verbondenheid en toewijding aan het creëren van een prettige woonomgeving voor u. |
|
|
|
|
Ondertekening prestatieafspraken 2024 met gemeente Leusden |
Woningcorporatie Omthuis, huurdersvertegenwoordiging Huurders Leusden Voor Elkaar en de gemeente Leusden zetten net voor de kerst (woensdag 20 december 2023) hun handtekening onder de prestatieafspraken die zij met elkaar maakten. Prestatieafspraken De prestatieafspraken hebben te maken met de beschikbaarheid en betaalbaarheid van sociale huurwoningen in de gemeente Leusden. Daarnaast zijn leefbaarheid en duurzaamheid belangrijke onderwerpen waarover afspraken zijn gemaakt. In de prestatieafspraken is bijvoorbeeld vastgelegd dat Omthuis de komende twee jaar honderd nieuwe sociale huurwoningen verzorgt. Daarnaast doet de woningcorporatie onderzoek naar woonfraude en gaat komend jaar weer in gesprek met bewoners in de wijken. Ook wordt er gezamenlijk een plan gemaakt om statushouders te huisvesten.  Vlnr: François Claessens (Omthuis), Wim Vos (wethouder gemeente Leusden) en Annet Belt (HLVE) |
|
|
 |
Winters weer |
De regen heeft plaatsgemaakt voor prachtig winters weer. Zult u net zien dat de verwarming het niet doet. Storing Als u problemen heeft met uw CV-installatie, kunt u de storing zelf direct melden bij het onderhoudsbedrijf van uw apparaat. De contactgegevens vindt u op de sticker op uw CV-installatie. Als er geen sticker op uw apparaat zit, kunt u ons bellen van maandag t/m vrijdag tussen 09.00 - 17.00 uur. Telefoonnummer Vestiging Baarn: (035) 548 50 50 Vestiging Leusden: (033) 494 42 62 |
|
|
 |
Reparatie melden |
Helaas hebben wij problemen met het doorkomen van sommige reparatieverzoeken via de website. Wij weten waar het probleem zit en werken hard aan een oplossing. De meeste reparatiemeldingen komen goed aan, maar als u een melding krijgt dat u moet inloggen en u heeft geen inloggegevens, dan kunt u ons bellen om uw reparatieverzoek door te geven. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 09.00 - 17.00 uur. Telefoonnummer Vestiging Baarn: (035) 548 50 50 Vestiging Leusden: (033) 494 42 62 |
|
|
|